Sökanden

  1. Skicka din ansökan via länken ”Sök arbetsplats” som finns i arbetsplatsannonsen.
  2. När du första gången söker en arbetsuppgift via Kuntarekry ska du registrera sig, skapa användarnamn och lösenord och logga in.
  3. Fyll i ansökningsblanketten och spara.
  4. När du fyller i dina basuppgifter, din arbetserfarenhet och utbildningar lagras de automatiskt i systemet och finns där alltid när du söker jobb via Kuntarekry.
  5. Kolla att du fyllt i alla de obligatoriska fälten markerade med * i blanketten. Programmet meddelar med röd text uppe på sidan om någon obligatorisk uppgift saknas. Om det saknas någon av de obligatoriska uppgifterna kan ansökan inte skickas vidare.
  6. Tryck på ”skicka ansökan”.

Du får ett automatiskt svar när din ansökan har kommit fram.

I systemet lagras alltid den senast behandlade anökan som underlag för följande ansökan. Du kan uppdatera dina uppgifter vid varje ansökning och arbeta med den fram till den sista inlämningsdagen, också om du redan har skickat iväg din ansökan till arbetsgivaren.