Kommunikationens och marknadsföringens kontaktuppgiter

Borgå stads kommunikation leds och övervakas av stadsstyrelsen, i praktiken stadsdirektören, förvaltningsdirektören och kommunikationschefen. Sektorernas kommunikation leds av sektordirektören.

Kommunikationschefen ansvarar för utveckling och koordinering av Borgå stads kommunikation, koncernledningens kommunikation samt informationen om stadsfullmäktiges och stadsstyrelsens beslut.

Turism- och marknadsföringsenhetens uppgift är att förstärka Borgå stads dragningskraft. Enheten marknadsför staden till invånarna och turisterna, producerar och främjar strategiska evenemang och nya partnerskap i Borgå samt utvecklar turismen i samarbete med näringslivet. Enheten ansvarar också för kultur- och konferensshus Konstfabrikens marknadsföringskommunikation och sköter om Borgås brand tillsammans med kommunikationsenheten.

Kommunikationsenheten

Kommunikationssekreterare Aija Sorvali

Kommunikationsplanerare Jonna Borgström

  • stadsutveckling
  • Intranet

Kommunikationsplanerare Sari Hilska

  • kultur- och fritidstjänster
  • webbkommunikation
  • personal- och förvaltningsledning

Kommunikationsplanerare Hanna Palo

  • utbildningstjänster och småbarnspedagogik
  • lokalitetsledning
  • utvecklingsenheten, digitala tjänster
  • sociala medier ja Team Borgå

Kommunikationsplanerare Erica Vasama

  • social-och hälsovårdssektorn och räddningsverket
  • kriskommunikationen

Kommunikationsdirektör Aino-Marja Kontio

Turism- och marknadsföringsenhet