Anmälning till salgrupper

BASIC (måndag kl. 17.00-17.55)

En normal jumpa med parkjumpans känsla och bra musik. Uppvärming med steg, muskeltränings delen med redskap eller utan till slut en kort nedvarvning/stretching. Ledare Satu Partanen

FasciaMethod (måndag kl. 18.05-19.00)

FasciaMethod är en finländska fysioterapeuter utuvecklad kroppsvårdmetod. lektionen innehåller bl.a. rörlighetsövningar, dynamiska strechingar och rörelsekontrolsövningar. Passar för alla som vill förbättra uthålligheten effektivt och befrämja välmåendet.
Ledare Mari Römpötti-Karlsson


Zumba (tisdag kl. 17.00-18.00)

Zumba är roligt och effektivt. Zumba är bra musik och medryckande stämning. På lektionerna gör man enkla danssteg turvis i snabbt och långsamt tempo. 
Ledare Satu Partanen

PUMP (tisdag kl. 18.15–19.15)

Muskelstyrketimme var musklerna stärks och formas med hjälp av redskap. Timmen lämpas sig både för kvinnor och män. Inga stegserier.
Ledare Sanna Nylund


BODYCHALLENGE (onsdag kl. 17.00–17.55)

I början av lektionen uppvärmning och mobilisering av lederna. Träningen är intervallbetonad där pulsen höjs rejält och den förbättrar den aerobiska konditionen, stärker musklena samt förbränner fett. Utamana dej själv och gör din kropp starkare. Ledare Sara Smeds

KETTLEBELL (onsdag kl. 18.00–19.00)

Muskelträning med kettlebell. Den ger motstånd i bekanta rörelser och utmanar dig att öva din balans, koordination och rörelse när det gäller stötning, drag och svänger. På den mångsidiga timmen fungerar olika muskelgrupper samtidigt. Timmen lämpar sig såväl för män som kvinnor oberoende av konditionsnivån.
Ledare Sara Smeds

BALANCE (onsdag kl. 19.15–20.05)

Balance är kroppsvårdstimme, där man koncentrerar sig på kontroll av de djupa musklerna, avslappning och tänjning av de ytliga musklerna samt förbättring av rörligheten. Denna lugna, behagliga timme lämpar sig vem som helst.
Ledare Mira Oras


FasciaMethod ( torsdag kl. 17.00-18.00)

ObS! Jumpan hålls inte 17.9, 8.10, 29.10, 19.11 och 10.12.

FasciaMethod är en finländska fysioterapeuter utuvecklad kroppsvårdmetod. lektionen innehåller bl.a. rörlighetsövningar, dynamiska strechingar och rörelsekontrolsövningar. Passar för alla som vill förbättra uthålligheten effektivt och befrämja välmåendet.
Ledare Mari Römpötti-Karlsson

CrossTraining (tosdag kl. 18.15-19.15)

Styrka, uthållighet, snabbhet och god träningsfiilis. Allt på en gång!
Timmen innehåller lätta men effektiva styrkeövningar,  smidighets- och uthållighetsövningar.
Övningarna utförs med tiden som motståndare med hjälp av olika redskap som t.ex. kettleballs, skivtyngder och gummiband.
En mångsidig och effektiv timme där du får utmana dej själv mångsidigt för att inte glömma rörlighetsövningarna.
Ledare Enni Karhunen


YIN JOGA (fredag kl. 18.00-19.00)

Yin joga är en lugn och skön form av joga. Man stannar 1-5 min i yinyogapositionerna och träningen koncentrerar sig speciellt mycket på att man släpper loss såväl psykiskt som fysiskt. Ta med varma kläder och yllestrumpor.
Ledare Isabella Törner