Anmälning till salgrupper

Obs!
Anmälningen till höstens grupper är möjligt enligt följande:

  • veckor 35-39 måndag 19.8 fr.o.m. kl. 12
  • veckor 40-44 måndag 23.9 fr.o.m. kl. 12
  • veckor 45-50 måndag 28.10 fr.o.m. kl. 12

BASIC (måndag kl. 17.00-17.55)

En normal jumpa med parkjumpans känsla och bra musik. Uppvärming med steg, muskeltränings delen med redskap eller utan till slut en kort nedvarvning/stretching. Ledare: Satu Partanen

FasciaMethod (måndag kl. 18.05-19.00)

FasciaMethod är en finländska fysioterapeuter utuvecklad kroppsvårdmetod. lektionen innehåller bl.a. rörlighetsövningar, dynamiska strechingar och rörelsekontrolsövningar. Passar för alla som vill förbättra uthålligheten effektivt och befrämja välmåendet.
Ledare Mari Römpötti-Karlsson.

Obs! FasciaMethod börjar först mån 2.9.


BALANCE (tisdag kl. 17.15–18.05)

Balance är kroppsvårdstimme, där man koncentrerar sig på kontroll av de djupa musklerna, avslappning och tänjning av de ytliga musklerna samt förbättring av rörligheten. Denna lugna, behagliga timme lämpar sig vem som helst. Ledare: Mira Oras

PILATESFUNC (tisdag kl. 18.15-19.15)

Träningen på PILATESFUNC-konceptlektionen är effektiv och mångsidig. Rörelserna och serierna baserar sig på Pilates och huvudmålet är att under lektionen jobba med de djupa musklerna. Under lektionen gör vi mångsidiga rörelser som stärker hela kroppen. Förutom att vi rör på oss är de också viktigt att det är roligt. På PILATESFUNC-lektionen kommer du att hitta dina djupa muskler - there is Power in da house!
Ledare: Erimover


BODYCHALLENGE (onsdag kl. 17.00–18.00)

I början av lektionen uppvärmning och mobilisering av lederna. Träningen är intervallbetonad där pulsen höjs rejält och den förbättrar den aerobiska konditionen, stärker musklena samt förbränner fett. Utamana dej själv och gör din kropp starkare. Ledare: Päivi Raatikainen

KETTLEBELL (onsdag kl. 18.00–19.00)

Muskelträning med kettlebell. Den ger motstånd i bekanta rörelser och utmanar dig att öva din balans, koordination och rörelse när det gäller stötning, drag och svänger. På den mångsidiga timmen fungerar olika muskelgrupper samtidigt. Timmen lämpar sig såväl för män som kvinnor oberoende av konditionsnivån. Ledare: Päivi Raatikainen

YOGAFUNC (onsdag kl. 19.15-20.15)

YOGAFUNC är en rolig yogafitnesstimme. Det är en yogalektion till musik, rörelserna baserar sig på traditionella yogatekniker. Efter lektionen kommer du att märka att din rörlighet och balans har förbättrats, din energinivå har stigit och du har kanske hittat lite lugn och ro. YOGAFUNC är en fysiskt träning och en ypperlig del av styrketräning. Ledare: Erimover

KETTLEBELL (torsdag kl. 17.00–18.00)

Muskelträning med kettlebell. Den ger motstånd i bekanta rörelser och utmanar dig att öva din balans, koordination och rörelse när det gäller stötning, drag och svänger. På den mångsidiga timmen fungerar olika muskelgrupper samtidigt. Timmen lämpar sig såväl för män som kvinnor oberoende av konditionsnivån. Ledare: Kati Nikkanen

PUMP (torsdag kl. 18.15–19.15)

Muskelstyrketimme var musklerna stärks och formas med hjälp av redskap. Timmen lämpas sig både för kvinnor och män. Inga stegserier. Ledare: Sanna Nylund


YIN JOGA (fredag kl. 19.30-20.30)

Yin joga är en lugn och skön form av joga. Här försöker man i motsättning till andra jogaformer, där man aktiverar musklerna att slappna och därmed öppna bindvävnaderna samt stärka leder och benbyggnad. Speciellt påverkas områderna kring ryggraden och höfterna. Ta med varma kläder och yllestrumpor.

Ledare Isabella Törner